Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kraków – Sędziszów: Prace idą planowo. Pośpiech związany z KPO

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
02-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kraków – Sędziszów: Prace idą planowo. Pośpiech związany z KPO
fot. Piotr Hamarnik/PKP PLKPociąg na stacji w Kozłowie
Podróżni odczuwają uciążliwości związane z pracami remontowymi w rejonie Kozłowa i Miechowa. Po ich zakończeniu ruch pociągów w kierunku Warszawy ma być jednak sprawniejszy. Zarządca infrastruktury podsumowuje postępy inwestycji, których część jest finansowana ze środków unijnych ujętych w KPO.

W sierpniu PKP Intercity poinformowało o zmianach w rozkładzie jazdy związanych z przebudową linii 8 na małopolskim odcinku Kraków – Kozłów. Wybrane pociągi kategorii IC omijają teraz Miechów i są kierowane nieco dłuższą trasą objazdową przez Zawiercie. Zarządca infrastruktury prowadzi też inne inwestycje na pograniczu województw małopolskiego i świętokrzyskiego, które mają docelowo poprawić jakość połączeń pomiędzy Krakowem a centrum kraju.

Cztery kontrakty, w tym trzy z KPO

W 2024 r. PLK podpisały umowę na modernizację linii 8 między Kozłowem a Sędziszowem. Rolę wykonawcy pełni tam Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe, które na realizację kontraktu ma 36 miesięcy. Jak wynika z aktualnych informacji zarządcy infrastruktury, termin ten powinien zostać dotrzymany. – Modernizacja trasy Kozłów – Sędziszów zakończy się w 2027 r. – mówi Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Szybciej muszą jednak dobiec końca prace zlecone w trzech innych postępowaniach.

Na tej samej linii, ale między krakowskimi Batowicami a Miechowem, trwa wymiana urządzeń sterowania ruchem. W tym przypadku rolę wykonawcy pełni Kombud, a umowa z 2024 r. daje tej spółce czas na finalizację przedsięwzięcia do połowy 2026 r. Nowe urządzenia sterowania pojawią się także w samym Krakowie w rejonie posterunku Kraków Przedmieście. Przetarg na to zadanie wygrały Krakowskie Zakłady Automatyki. Również w tym przypadku termin realizacji prac mija w połowie 2026 r., co jest związane z dofinansowaniem zadań z KPO.

– Dodatkowo w sierpniu podpisaliśmy umowę na modernizację infrastruktury na odcinku Kraków Główny – Tunel – przypomina przedstawiciel PKP PLK. Podstawowym celem inwestycji ma być podniesienie dopuszczalnej prędkości na wybranych fragmentach do 120 km/godz. PORR na roboty ma 12 miesięcy od chwili zawarcia kontraktu. We wszystkich tych przypadkach termin, a zatem także dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy, mają nie być zagrożone. – Inwestycje na odcinku Kraków – Tunel zakończą się w przyszłym roku – zapowiada bowiem nasz rozmówca.

Dwie trasy z Krakowa do Warszawy

– Najbardziej zaawansowane prace budowlane toczą się na stacji w Kozłowie i szlaku w kierunku Klimontowa – podsumowuje Piotr Hamarnik. Trwa tam wymiana torów, modernizacja peronów i budowa nowego przejścia podziemnego.

Wszystkie te zadania mają przyczynić się do skrócenia czasu przejazdu, ale też do wzrostu przepustowości linii 8. Stanowi ona nie tylko element ciągu prowadzącego z Krakowa do CMK, ale też alternatywną trasę biegnącą do Warszawy przez Kielce i Radom.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Większy zakres rewitalizacji linii kolejowej do Złotoryi

Infrastruktura

Większy zakres rewitalizacji linii kolejowej do Złotoryi

Mikołaj Kobryński 02 września 2025

„Chopin” będzie dłuższy. Ma być łatwiej o miejsce

Pasażer

Zobacz również:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

Radom Wschodni: Nowy przystanek już działa

Infrastruktura

Radom Wschodni: Nowy przystanek już działa

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 30 czerwca 2025

Pozostałe z wątku:

Większy zakres rewitalizacji linii kolejowej do Złotoryi

Infrastruktura

Większy zakres rewitalizacji linii kolejowej do Złotoryi

Mikołaj Kobryński 02 września 2025

„Chopin” będzie dłuższy. Ma być łatwiej o miejsce

Pasażer

Zobacz również:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

Radom Wschodni: Nowy przystanek już działa

Infrastruktura

Radom Wschodni: Nowy przystanek już działa

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 30 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij